بی ام و Z4 یا آئودی tt  کدام بهتر است؟        
کد خبر: ۱۳۵۳۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
bato-adv
bato-adv
بین خودروهای کلاس کوپه برندهای مشهوری مانند آئودی، بی ‌ام‌ و، پورشه و بوگاتی رقابت تنگاتنگی در بازار خودروی اروپا وجود دارد. به طوری ‎که اگر بخواهیم بین این برندها گزینه‎ای برای خرید انتخاب کنیم، باید خیلی ریز بین باشیم. اما در ایران اوضاع کمی‌ متفاوت است.

بین خودروهای کلاس کوپه برندهای مشهوری مانند آئودی، بی ‌ام‌ و، پورشه و بوگاتی رقابت تنگاتنگی در بازار خودروی اروپا وجود دارد.

بی ام و Z4 یا آئودی tt  کدام بهتر است؟        

به طوری ‎که اگر بخواهیم بین این برندها گزینه‎ای برای خرید انتخاب کنیم، باید خیلی ریز بین باشیم. اما در ایران اوضاع کمی‌ متفاوت است. با توجه به محدودیت‎ها و تحریم‌ها سال‎هاست که برندهای معتبری مانند آئودی عرضه تولیدات خود را به بازار ایران متوقف کرده‎اند، اما با این حال خرید و فروش آئودی در بازار خودروی ایران همچنان ادامه دارد. مدل‎های قدیمی ‌این خودرو هنوز در ایران طرفداران خاص خود را دارد. برند بی ام و نیز از برندهای مطرح آلمانی است که هنوز واردات آن به ایران ادامه دارد. در کلاس کوپه مدل Z4 این برند مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت. در واقع آئودی TT و بی ام و Z4 در سال های 2008 تا 2010 رقبای سرسخت یکدیگر بودند.

اکنون پس از گذشت سال‎ها از تولید مدل‎های موجود از این برندها در ایران، بازهم خرید و فروش آئودی tt و Z4 همچون سابق ادامه دارد. در ادامه قصد داریم عملکرد این دو ماشین کوپه را با هم مورد مقایسه قرار دهیم و در نهایت ارزش خرید هرکدام از آن‎ها را بررسی کنیم.

بی ام و Z4 یا آئودی tt  کدام بهتر است؟        

مقایسه طراحی خارجی

مدل‎های آئودیtt و بی ام و Z4 موجود در ایران مربوط به سال 2014 هستند. از آن زمان تا کنون مدل‎های جدیدتری از این 2 ماشین وارد بازار ایران نشده است. در مقایسه طراحی خارجی این 2 خودرو باید گفت هر کدام از این‎ها مختص برند خود هستند و در واقع نمی‌توان از آن‌ها ایرادی گرفت. این هر دو مدل طرفداران خاص خود را دارند و به همین دلیل فروش آئودی tt و بی ام و Z4 زیاد تحت تاثیر طراحی خارجی قرار ندارد و خرید آن‎ها بر این اساس کاملا سلیقه‎ای است.

بی ام و Z4 با خطوط منحنی و برجستگی‎هایی که دارد و هم چنین به دلیل طراحی چراغ‎های جلو به صورت کشیده ظاهری خشن و تهاجمی ‌به خود گرفته است. در حالی که آئودیtt طراحی ساده‎تری دارد و بدنه آن نیز در عین سادگی جذابیت خاصی دارد. هالوژن‎ها و ال ای دی‎های به کار رفته در طراحی چراغ‎های جلو در شب ظاهری بسیار جذاب برای آئودیtt  می‌سازد.

مقایسه طراحی داخلی

بی ام و Z4 یا آئودی tt  کدام بهتر است؟        

طراحی داخلی هر کدام از این خودروها از کیفیت و جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. این دو کوپه سوپر اسپرت در داخل کابین خود دنیایی از تکنولوژی‎ها را جا داده‎اند. برخی از این تکنولوژی‎ها شامل مواردی مانند روکش‎های چرم صندلی‎ها، صندلی برقی 6 جهتِ دارای سیستم گرمکن و تنظیم گودی کمر، نمایشگر لمسی چند منظوره با سیستم مسیریابی و GPS، بخار زدایی شیشه‎ها، شیشه‎های سولار و بسیاری از آپشن‎هایی است که در هر دوی آن‎ها مشترک است. در اینجا برای مقایسه بهتر تفاوت‎هایی که در آپشن‎های ارائه شده وجود دارد را عنوان می‌کنیم. بی ام و Z4 نمایشگر 8.8 اینچی با حافظه 12گیگابایتی و قابلیت کنترل تلفن همراه دارد. در صورتیکه نمایشگری 6.5 اینچی آئودی tt این قابلیت ها را ندارد.

بی ام و Z4 یا آئودی tt  کدام بهتر است؟        

از طرفی آئودی ttدارای سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک است اما در بی ام و Z4 این سیستم به صورت دستی قابل اجراست. از نظر ایمنی داخل کابین نیز آئودی tt به دلیل داشتن 4 کیسه هوا، سیستم های هشدار قبل از برخورد و همچنین بدنه قدرتمندتر توانسته از تست‌های تصادف Euro NCAP  4 ستاره را دریافت کند. این موضوع خود بر خرید و فروش آئودی tt تاثیر بسیاری گذاشته است. در حالی که بی ام و Z4 با داشتن 2 کیسه هوا توانست از این تست ها تنها 3 ستاره دریافت کند.

مقایسه عملکرد فنی

در بخش فنی به طور جداگانه مقایسه را پیش می‌بریم. آئودی tt از یک موتور 1.984 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید نیروی 198 اسب بخار را دارد. حداکثر سرعت این موتور نیز به 240 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این موتور با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خود طوری هماهنگ شده تا گشتاور 280 نیوتون متری را در 5000 دور تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی آئودی tt 7.8 می‌باشد.

بی ام و Z4 با مدل‏های متفاوتی شامل 20i، 28i و 35i در ایران موجود است. این مدل‌ها هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. قوی‎ترین این مدل‎ها 35i  است و بیشترین مدل آن در ایران 28i می‌باشد. موتور مدل 28i یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک توانایی تولید 245 اسب بخار نیرو را دارد. حداکثر سرعت این موتور نیز به 250 کیلومتر می‌رسد. در نسخه 35i موتوری 2.9 لیتری با گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه کار گذاشته شده است که بهترین عملکرد را بین نسخه‎های دیگر از خود نشان می‌دهد. 305 اسب بخار بیشینه نیرو و 250 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت این موتور است.

رنج قیمت آئودی tt 2014 و بی ام و Z4 هر دو بین 550 تا 650 میلیون قرار دارد. همان طور که مشاهده کردید، عملکرد فنی Z4 به عنوان یک خودروی اسپرتِ سرعتی بسیار بهتر از آئودی tt است. اما اگر در کنار داشتن یک ماشین لوکس اسپرت ایمنی نیز برایتان اهمیت دارد، خرید آئودی tt گزینه بسیار مناسب‎تری است.

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
1
هيچكدام
پرايد ١٤١
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
1
1
ما تو پرایدش موندیم برا خرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
بد نیست پراید و تیبا رو با هم مقایسه کنی!!!

گوشت 100 هزار تومنه تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv